Blog mei en juni

Lieve leden,

Dit is alweer de laatste blog die jullie van mij zullen lezen dit jaar! Omdat morgen, 1 juli, de eind-ALV alweer is worden de blogs van mei en juni 2019 in een keer geplaatst. Hieronder zijn de activiteiten van de afgelopen twee maanden te lezen. We hopen dat jullie ze net zo leuk vonden als wij!

EHBO cursus
Op 7 en 14 mei in de avond konden 12 studenten een EHBO-cursus volgen van het Rode Kruis, en de cursus zat dan ook helemaal vol. Samen met de instructrice werden de eerste avond onder andere de stabiele zijligging, het reanimeren en het gebruik van de AED uitgevoerd. Op de tweede avond werd de reanimatie nog een keer herhaald en daarna mochten de studenten aan de slag met rolletjes verband en pleisters. Deze werden gebruikt op onder andere polsen en knieën om te oefenen bij verschillende wonden. Aan het eind van de avond werd het lokaal met iedereen opgeruimd, waarbij heel wat verband tevoorschijn kwam.

Vaiana feest

Natuurlijk mocht de maandelijkse themaborrel niet worden overgeslagen op 16 mei, met hierbij het thema; Vaiana! Iedereen kent de film natuurlijk al, maar bij het feest kon je de personages in het echt ontmoeten. Met als winnaars van best verkleed Toke Heerkens, die 5 uur lang alle tatoeages van Maui op zichzelf had geverfd voor het feest, en Laura Penninga, die verkleed was als Moana en voor precies dezelfde jurk had gezorgd. Al met al had iedereen alles uitgepakt om er zo goed mogelijk uit te zien, en dat is ook zeker terug te zien in het resultaat! De biertjes lieten zich ook goed smaken en al met al was het een gezellige en leuke avond.

Bestuursbekendmakingsborrel

Het jaar gaat alweer snel voorbij, en dat kan meerdere dingen betekenen; geen school, zomervakantie, en natuurlijk een nieuw bestuur voor Equilibrium! Op 22 mei in de Negende Cirkel werd het vijftiende bestuur der studievereniging Equilibrium bekendgemaakt, waar iedereen natuurlijk benieuwd naar was. Om 21.30 uur begon de Negende Cirkel vol te stromen, en om 22.30 uur werd het nieuwe bestuur dan eindelijk bekend gemaakt, waaronder; Lara Westerkamp, Justin Ruiter, Jasmijn Veenma, Anouk Poelstra en Kees Bergsma!

Eindactiviteit en barbecue

Een zeskamp met verschillende spelletjes en aansluitend een barbecue, dat wil toch iedereen? 6 juni was het zover! Onze activiteitencommissie had een plekje in het Stadspark geregeld waar iedereen verschillende spelletjes kon spelen, waaronder voetbal waarbij iedereen in koppels met de voeten aan elkaar vast zat. Na de zeskamp werd er een barbecue geregeld, waarvan iedereen flink heeft genoten. De nodige biertjes werden gedronken en er werd genoeg gegeten, het vlees wat over was werd dan ook mee naar huis genomen door meerdere aanwezigen. Hierna werd de avond nog even afgesloten in de stad zelf.

Hooghoudt excursie

De dag na de eindactiviteit, 7 juni, besloten we dat het tijd was om een rondleiding te doen in Hooghoudt. Om 15.45 uur verzamelde iedereen voor het gebouw van distilleerderij Hooghoudt om om 16.00 uur te beginnen met de rondleiding. Dit begon met een drankje, hierna werd de hele distilleerderij doorgelopen om uit te leggen hoe het proces van het maken van de jenever precies gaat, van het moment dat de jeneverbes binnen komt in het gebouw tot het moment dat de fles jenever op transport gaat. Hierna werd nog een drankje gedronken en mochten meerdere van de drankjes worden geproefd. Vervolgens kocht het grootste gedeelte van de groep nog wat in het winkeltje van het gebouw en daarna ging iedereen voldaan weer naar huis.

Opfriscursis reanimatie + AED

Op 18 juni organiseerde de studiegerelateerde commissie een opfriscursus in reanimatie en het gebruik van een AED. Bij de cursus werd in het begin een memory game gedaan, waarbij iedereen een kaartje pakte en de vraag hierop beantwoordde of een handeling uitvoerde die op het kaartje stond. Verder werden onder andere de mond op mond beademing opnieuw uitgevoerd en de gecombineerde handelingen zoals de stabiele zijligging. Het was al met al een erg leerzame avond.

Walibi Holland

24 juni, 29 graden Celsius en natuurlijk Walibi Holland! Hoewel het vrij warm was toen iedereen het park in ging, was het erg gezellig en vol avontuur. Natuurlijk werden meerdere attracties uitgeprobeerd door de deelnemers, waarbij een aantal nog een poosje vastzaten in de achtbaan omdat er mensen over het hek klommen rondom de attractie, en was zeker de splashbattle populair als verkoeling voor het warme weer. Rond 17.00 uur ging iedereen weer richting huis met de bus na een lange maar spectaculaire dag.

Bestuursupdate

De afgelopen weken zijn wij erg druk geweest met zijn allen. Vooral de afronding van het jaar heeft plaatsgevonden, dus het uitvoeren van de eigen taken die nog moesten gebeuren en het maken van het jaarverslag. Ook hebben we de puntjes op de i gezet voor het HR, deze is vanaf vandaag op de website te lezen! Morgen is alweer de laatste ALV van het bestuursjaar, en we willen allemaal zeggen dat we het heel leuk hebben gehad en heel erg gaan missen. In de EQUITIMES. is een stukje te lezen waarin wij en het nieuwe bestuur zijn geïnterviewd, dus lees dit vooral door! Verder zijn wij druk bezig geweest met het opstellen van commissieovereenkomsten, welke ook op de ALV zijn te bewonderen maandag.

En om het jaar goed af te sluiten hebben wij nog 1 activiteit! Deze zal plaatsvinden op 4 juli om 22.00 uur in de Brouwerij, en dit is de Blancoparty! Kom allemaal in een wit shirt, een witte broek of iets anders wits en laat je versieren!

Wij, het veertiende bestuur, willen jullie een hele fijne zomervakantie wensen en succes met de laatste tentamens! Daarnaast willen we graag tot ziens zeggen tegen iedereen bij de activiteiten van volgend jaar! We willen jullie allemaal bedanken voor het geweldige jaar en alle leuke momenten die we hebben gehad. To ziens!

Groetjes van ons allemaal!
Nienke
Danique
Mark
Tjitske