Blog januari 2019

Beste leden,

Inmiddels is het alweer februari en is er een hoop gebeurt in de afgelopen maand. De tentamens zijn alweer voorbij en het derde kwartaal is van start gegaan, maar als vereniging hebben wij natuurlijk niet stilgezeten! Lees hieronder over de activiteiten in januari!

8 januari: Nieuwjaarsborre
Op 8 januari in de Negende Cirkel organiseerden wij een nieuwjaarsborrel om 21.00 uur om te vieren dat 2019 begonnen was. Aan het begin van de avond was het vrij rustig, maar naarmate de tijd verstreek werd het steeds drukker in de kroeg. Met een eerste gratis ronde aan drankjes was iedereen al gauw gezellig met elkaar aan het praten en werd het een gezellige avond.

9 januari: Bier- en wijnproeverij
Op 9 januari organiseerde de activiteitencommissie een bier- en wijnproeverij in café Hooghoudt. Om 20.00 uur werden de eerste wijntjes en biertjes geserveerd met bijbehorende stokbroodjes en beleg. Er waren 15 wijndrinkers en 8 bierdrinkers aanwezig, waarvan de wijndrinkers 8 drankjes kregen en de bierdrinkers 10 drankjes. De sfeer zat er al snel goed in, en de drankjes ook. Bij ieder drankje werd iets verteld over de herkomst en waar de smaak van het drankje bijvoorbeeld vandaan kwam. Ronde 23.00 uur gingen de meesten nog een drankje doen in de stad, of naar huis om lekker te gaan slapen.

17 januari: Emoji Party
Blije gezichten, labjassen, en gele shirts met getekende gezichten waren om 17 januari in de Brouwerij te vinden vanaf 22.00 uur. Het thema was emoji’s. Iedereen was mooi verkleed met onder andere borden met getekende smileys, labjassen of complete onesies. Het feest ging door tot in de late uurtjes, en voor sommigen zelfs vroege. Natuurlijk kregen de best verklede man en vrouw een prijsje.

18 januari: CareerUp lezing
18 januari tijdens de lunchpauze kwam Marije van CareerUp een lezing geven over solliciteren. Tijdens deze lezing werd behandeld wat jij kunt doen als werkzoekende om jezelf meer opvallend te maken voor een werkgever. Hier werden bijvoorbeeld punten genoemd als de inhoud van een cv of het gebruik van CareerUp om bij een bedrijf terecht te komen. Ook werd vanuit CareerUp uitgelegd wat zij zoal voor je kunnen doen als werkzoekende en hoe zij je kunnen helpen in het sollicitatie-proces. Al met al was het een leerzame lezing.

Bestuursupdate
Natuurlijk hebben wij als bestuur ook niet stilgezeten de afgelopen tijd. Wij zijn vooral bezig geweest met onze eigen taken waaronder het beantwoorden van mail en het voorbereiden van het innen van de contributie. Naast onze eigen algemene taken die wekelijks uitgevoerd worden, zijn wij op het moment druk bezig met het vernieuwen van de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging, en het organiseren van de ALV in februari. Ook zijn wij bezig met het maken van de almanak voor onze actieve leden, en zijn wij begonnen met het zoeken van een nieuw bestuur! (Meer informatie hierover vind je op Facebook en de site!)

Al met al hebben wij het vrij druk op dit moment en kunnen wij uitkijken naar de activiteiten van februari. Op dit moment heeft onze studiegerelateerde commissie een lezing gepland staan om 28 februari, en ook onze feestcommissie organiseert alweer het volgende feestje van de maand. Dit thema zal zijn Once Upon A Time, en vindt ook op de 28e plaats. Natuurlijk mogen we de internationaliseringscommissie niet vergeten, die alweer bezig is met het organiseren van de tweede reis in de meivakantie, deze zal zijn naar Bilbao! Aanmelden kan vanaf 4 maart.

We hopen dat we je zo een beetje op de hoogte hebben kunnen houden van onze bezigheden en dat jullie alweer uitkijken naar de volgende activiteiten! Bedankt voor het lezen!

Groetjes,

Danique Zantinge
Secretaris 2018-2019

12mrt