Commissierondje (deel 1)

• 10 minuten (1922 woorden)

(English down below)

Lieve lezers,

Om jullie te helpen om onze vereniging een beetje beter te leren kennen willen de commissies zich graag even voorstellen. In totaal telt onze vereniging acht commissies waarvan hier de eerste vier commissies. Veel leesplezier!

Activiteitencommissie:

Lieve lezers,

Dit jaar zal de activiteitencommissie bestaan uit Nichole IJspeerd als algemeen lid en vice-voorzitter, Milan Span als penningmeester, Alex Ringnalda als secretaris en Lara Westerkamp als voorzitter, wij hebben er allen super veel zin in om leuke activiteiten voor jullie te organiseren! Jullie zijn natuurlijk allemaal super benieuwd wat wij als activiteitencommissie voor jullie in petto hebben de komende tijd!

Afgelopen woensdag 11 oktober was het eindelijk tijd voor onze eerste activiteit, deze keer in samenwerking met de Equi’s Adventure commissie! We hebben bloed, zweet en tranen gestopt in het opbouwen van een Murder Mystery met een Equi-twist, de puzzels bedenken/maken, alle enveloppen met de juiste inhoud op de juiste plekken krijgen en het maken van een super leuke bokaal die het winnende team in ontvangst heeft mogen nemen. Ondanks de vele buien en het koude weer, hebben we er met zijn allen toch van genoten en is er gestreden alsof ieders leven ervan af hing! Aan het eind van de avond is het Team Boran en zijn beauty’s geweest die ervandoor gegaan is met de bokaal, gefeliciteerd! Voor de Equi’s Adventure groepen is het team Pickachu’s Possé geweest die de meeste punten heeft binnengesleept!

Zoals jullie misschien wel weten, organiseert de AC elke maand een leuke activiteit voor haar leden, maar de eerst volgende activiteit wordt speciaal voor onze actieve leden georganiseerd (wil je hier ook graag aan meedoen? Word actief! ;p). Dit betreft een Running dinner! Voor de mensen die dit niet kennen: het zit al een beetje in de naam, je zult het voor-, hoofd- en nagerecht bij een andere kok (ook een actief lid) eten, waarbij je bij elke gang andere actieve leden zult tegenkomen. Kortgezegd is dit dus een activiteit waarbij de actieve leden (nieuwe- en al wat langer actieve leden) elkaar beter zullen leren kennen!

Daarna is het december en we weten allemaal wat dat inhoudt, KERST NATUURLIJK! Ook dit jaar hebben we weer een leuke kerst gerelateerde activiteit: schaatsen! De serie “Equi on Ice” is weer terug van weggeweest! De afgelopen jaren hebben we onder andere een Valentijns Editie en een Foute Kersttruien Editie gehad, maar het thema van dit jaar houden we nog even voor ons 😉.

We hopen jullie allemaal te mogen verwelkomen bij de activiteiten die komen gaan, want ook in het nieuwe jaar staat de AC weer voor jullie klaar met leuke en spannende activiteiten waarbij iedereen welkom is!

Veel liefs van de AC

Nichole, Milan, Alex & Lara

EQUITIMES.:

Hoi hoi,

Wij, Leanne en Yade, zijn de nieuwe leden van de ET.-commissie en tot dusver ook nog de enige. We hopen dit jaar weer vier leuke en leerzame EQUITIMES. te maken! Natuurlijk zijn suggesties over bijvoorbeeld een leuk thema altijd welkom :)

Ook zijn wij dus nog maar met zijn tweetjes en lijkt het ons super leuk om met wat extra mensen dit jaar de EQUITIMES. te maken. Naast dat het maken van dit krantje natuurlijk super leuk is zijn wij natuurlijk ook gewoon een super leuke commissie en hopen we ook samen leuke dingen te doen! Dus lijkt het je leuk im je bij ons aan te sluiten of heb je leuke suggesties? Laat het ons weten!

Dit kan door een mailtje te sturen naar: et@studievereniging-equilibrium.nl

Tot de volgende ET.!!

Equi's Adventure:

Beste,

Wij zijn Merijn, Dominique en Kevin en wij vormen samen de EA commissie voor dit jaar. Wij zorgen voor een leuke kennismaking tussen eerste jaars studenten. Wij doen bijvoorbeeld leuke speurtochten maar gaan we ook beachvolleyballen en bowlen. De deelnemers verdelen zich onder de captains. Zij doen samen de activiteiten. Met deze activiteiten zijn punten te verdienen. Wie de meeste punten heeft aan het eind die wint. Na 2 activiteiten is de tussenstand als volgt:

1. Pikachu possé - 75 punten
2. Herkansing 4.0 - 17 punten
3. Oogway-gang - 15 punten
4. Unstupperbols - 13 punten
5. Flowerpower - 7 punten

Wij hopen dat iedereen een leuk jaar heeft met onze activiteiten.

Groetjes,

De EA commissie

Introductiecommissie:

Lieve lezers,

Nadat we afgelopen september weer een fantastisch introductiekamp hebben neergezet is onlangs de samenstelling van de commissie veranderd voor het nieuwe jaar. Wij gaan nu met 4 toppers bezig voor het introductiekamp van het aankomend jaar en zullen ons hier weer hard voor inzetten!

Om ons eventjes voor te stellen, zal ik met mijzelf beginnen. Ik ben Cheyenne, de voorzitter. Ik studeer bio-informatica en ben nu 21 jaartjes jong. Afgelopen jaar was ik ook al actief in de commissie onder de functie kook en ik heb er nu gigantisch veel zin in om als voorzitter binnen de commissie te gaan functioneren. Als voorzitter leidt en ondersteun ik de commissie en ben ik de tussenpersoon tussen de commissie en het bestuur.

Dan hebben we Martijn, onze penningmeester. Afgelopen jaar was hij ook onze pennie en hier heeft hij een fantastische baan gedaan. Hij zorgt voor alles wat met de financiën te maken heeft, wat onder andere inhoudt dat al onze geldzaken op orde zijn en dat de begroting er goed uit ziet.

Vervolgens hebben we Michiel, de secretaris. Hij is op het moment nog het enige lid dat nieuw is binnen de commissie. Hij is aankomend jaar verantwoordelijk voor alle mailtjes die gestuurd mogen worden en zal de communicatiepersoon zijn tussen ons en externe partijen.

En last but not least hebben we Denise, onze topper van sport en spel. Zoals de naam als zegt, zorgt ze voor de organisatie van alle spellen en activiteiten op het kamp. Dit heeft ze afgelopen jaar ook gedaan en iedereen heeft gigantisch genoten van alle activiteiten!

We hebben ook nog een leegstaande functie, dit is de functie kook. De commissieleden die hopelijk dit plekje gaan vullen verzorgen alles wat met eten te maken heeft op het kamp.

Wij hebben momenteel nog een paar plekjes open binnen onze commissie, dus klop vooral aan als het je leuk lijkt om mee te helpen met het organiseren van een fantastisch introductiekamp!

Veel liefs en groetjes, Cheyenne Brouwer

--- --- ---

Dear readers,

To help you get to know our association a little better, the committees would like to introduce themselves. Our association consists of a total of eight committees, of which the first four are detailed here. Enjoy reading!

Activities Committee:

Dear readers,

This year, the Activities Committee will comprise Nichole IJspeerd as a general member and vice-chair, Milan Span as treasurer, Alex Ringnalda as secretary, and Lara Westerkamp as chairperson. We're all incredibly excited to organize fun activities for you! You must be curious about what the Activities Committee has in store for you in the upcoming period!

Last Wednesday, October 11th, marked our first activity, this time in collaboration with the Equi’s Adventure committee! We put a lot of effort into creating a Murder Mystery with an Equi twist, devising puzzles, assembling all the envelopes with the right content in the right places, and crafting a fantastic trophy for the winning team. Despite the downpours and cold weather, we all had a great time and competed as if our lives depended on it! By the end of the evening, Team Boran and his beauties claimed the trophy—congratulations! For the Equi’s Adventure groups, it was Team Pickachu’s Possé that earned the most points!

As you might know, the AC organizes a fun activity for its members every month. However, the next activity will be specifically arranged for our active members (want to join? Get active! ;p). It's a Running Dinner! For those unfamiliar, as the name suggests, you'll have the starter, main course, and dessert at different hosts (also active members), meeting different active members at each course. In short, it's an activity where both new and longer-active members get to know each other better!

Then, December arrives, and we all know what that means—CHRISTMAS, of course! This year, we're bringing back a fun Christmas-related activity: ice skating! The "Equi on Ice" series is back! In recent years, we've had a Valentine's Edition and a Ugly Christmas Sweater Edition, but this year’s theme is a surprise, for now 😉

We hope to welcome all of you to the upcoming activities, as the AC will be ready in the new year with exciting events where everyone is welcome!

Warm regards from the AC

Nichole, Milan, Alex & Lara

EQUITIMES:

Hi there,

We, Leanne and Yade, are the new members of the ET. committee and currently the only members so far. We aim to produce four enjoyable and informative EQUITIMES this year! Suggestions for themes or anything else are always welcome :)

Since there are just the two of us, we'd love to have a few more people join us this year to create the EQUITIMES. Aside from the joy of producing this newsletter, we’re a fantastic committee and hope to do fun things together! So, if you’re interested in joining us or have exciting suggestions, let us know!

You can reach us via email at: et@studievereniging-equilibrium.nl

Looking forward to the next ET.!!

Equi's Adventure:

Hello,

We are Merijn, Dominique, and Kevin, forming the EA committee for this year. We facilitate a pleasant introduction among first-year students. This includes enjoyable treasure hunts, beach volleyball, and bowling. Participants are divided into teams, earning points through these activities. The team with the most points at the end wins. After 2 activities, the current standings are:

1. Pikachu possé - 75 points
  2. Herkansing 4.0 - 17 points
  3. Oogway-gang - 15 points
  4. Unstupperbols - 13 points
  5. Flowerpower - 7 points

We hope everyone has a fantastic year with our activities.

Best regards,

The EA committee

Introduction Committee:

Dear readers,

After organizing a fantastic introductory camp last September, the composition of the committee has recently changed for the new year. Now, four of us are working hard for the upcoming year's introduction camp, and we're dedicated to making it a success!

Allow me to introduce us. I am Cheyenne, the chairperson. I study bioinformatics and am 21 years old. Last year, I was also active in the committee as the cook, and I'm thrilled to take on the role of chairperson. As chairperson, I lead and support the committee and act as the intermediary between the committee and the board.

Then there’s Martijn, our treasurer. He did an outstanding job as treasurer last year, managing all financial aspects to ensure our budget remains in good shape.

Next, we have Michiel, the secretary. He's the only new member in the committee this year. He'll handle all the emails and be the point of contact between us and external parties.

And last but not least, we have Denise, our sports and games enthusiast. She takes care of organizing all the games and activities during the camp. She did an amazing job last year, and everyone thoroughly enjoyed the activities!

We still have one vacant role, which is the cook. The committee members who hopefully fill this position will take care of everything related to food during the camp.

We currently have a few spots open in our committee, so if you're interested in helping us organize a fantastic introduction camp, please do get in touch!

Warm wishes and greetings, Cheyenne Brouwer

22nov

Commissie rondje deel 2

(English down below) Lieve lezers, Om jullie te helpen om onze vereniging een beetje beter te leren kennen willen de commissies zich...

Kennis maken met het negentiende bestuur!
04okt

Kennis maken met het negentiende bestuur!

(English down below!) Hey lieve lieve lezers, Zoals sommigen van jullie misschien al weten heeft er binnen Equilibrium een...